În Carrefour Orhideea putem dona haine! Hainele donate aduc mângâiere și căldură celor nevoiași!

În Carrefour Orhideea este un container în care putem dona hainele pe care nu le mai purtăm. Aceste vor ajunge la familiile defavorizate de la noi din țară, cu ajutorul Crucii Roșii.


Later edit: 

 Am distribuit acest text pe un grup dedicat acțiunilor de reciclare (Reciclare Zero-waste Sustenabilitate Bucresti) și în urma feedback ului, simt nevoia să fac următoarele precizări, textul inițial însă nu-l voi schimba și poate fi regăsit mai jos:

 - containerul din Carrefour Orhideea în care se pot dona haine, este rezultatul unui proiect pilot și va rămâne acolo 3 luni (începând cu luna ianuarie ac), așa că de noi depinde dacă va avea succes și dacă îi creștem șansele să se extindă și-n alte locații și pe perioade exinse de timp


- Citez din postarea organizatorului: De hainele bune se vor bucura copiii din familii vulnerabile și persoanele cu venituri precare sau afectate de dezastre, iar articolele ușor deteriorate primesc o nouă viață în atelierul de reciclare creativă pentru textile





- am scris în textul inițial că nu m-am îndurat să fac o pereche de blugi cârpe de praf și am ales să îi donez. Eu am scris asta în ideea în care mulți oameni aruncă sau fac cârpe haine noi sau aproape noi, pe care nu le mai îmbracă pentru că de exemplu s-au îngrășat sau au slăbit, că le este jenă sau nu știu cum să doneze, ori din alte motive. Această afirmație a generat o revoltă în comentarii care m-au apostrofat că donez haine foarte uzate, dar nu este cazul. Mă bucur că s-au sesizat. Să donezi haine foarte uzate nu este ok, nu este moral. Corect! Mă bucur că cei care au dedus asta, au luat inițiativă, dar mi-ar  fi plăcut să văd mai multă lume interesată de informația în sine: că au unde dona simplu și ușor.


- postarea de pe pagina Crucii Rosii cu mai multe informații, o las aici: https://www.facebook.com/crucearosieromana/posts/5314236858589637


Textul inițial:

    Cu toții avem haine încă bune pe care știm însă că nu o să le mai îmbrăcăm. M-am bucurat să găsesc în Carrefour Orhideea această soluție atât de simplă, de a scăpa de hainele pe care nu le mai folosim. Pun ghilimele, pentru că defapt toate îmi sunt dragi, Am donat hainuțe ușor pătate, dar am păstrat amintirea că un omuleț a învățat în aceea bluziță să mănânce paste cu sos de roșii, am donat pulovere ușor scămoșate, dar care mi-au ținut de cald în atâtea plimbări cu copiii în parc... 

Pantalonii aceia pe care îi mutam dintr-o parte în alta, pe care nu i-am mai purtat de ceva ani, dar pe care nici nu mă înduram să-i fac cârpă de praf, i-am donat și pe aceia. Acea pereche de pantaloni care ocupa inutil spațiul în dulap, acum va încălzi niște picioare înghețate! Satisfacția este mare!

Containere în care să putem don ceea ce nu mai îmbrăcam ar trebui să fie la îndemână

    Avem de mai bine de 2 luni, portbagajul plin de haine, încă bune, dar pe care știam că nu o să le mai îmbrăcăm niciunul, nici noi, nici copiii. Găsisem o fundație unde le puteam dona, așa amestecate: haine de toate mărimile pentru toate vârstele, dar nu am reușit să ajungem pentru că programul fundației coincidea cu timpul dedicat altor sarcini. Uite așa le tot plimbam și de câte ori făceam cumpărături și le înghesuiam pe bancheta din spate îmi propuneam să îmi fac timp să ajung să le donez.

                                                

Donați!

 Haine pe acasă sigur găsiți :) Implicați și copiii pentru că astfel vor aprecia mai mult lucrurile pe care le primesc. În timp ce ei au ghete de zăpadă, ghete de mers la școală, balerini pe câteva culori, pantofi cu roți și luminițe, role și pantofi sport încă vreo 2 perechi.... alți copii ies în zăpadă în papuci de plastic și șosete. Nu e drept, dar puțin bine putem face dacă donăm.

Cei de la Crucea Roșie au însă câteva lucruri pe care nu le colectează:

❌ lenjerie intimă, jucării, încălțăminte, genți sau accesorii

Și au o deviză: împreună putem deveni mai responsabili cu privire la resursele folosite în producerea îmbrăcămintei și durata folosirii hainelor!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Magazinul Zero Waste din București - orice cumpari, nu generează deșeuri

Vacanta All Inclusive la Sol Palace, in Nessebar Bulgaria

Primul tuns s-a lasat cu lacrimi, dar doar din partea mea... de emotii! :)