Care nastere este mai ușoară? Cea naturală sau prin cezariană? Părerea mea după 3 nașteri: două naturale și o cezariană



Am trei copii minunați de 10 ani, 3 ani, iar bebe se apropie de 4 luni. Prima dată am născut natural, însă programat: da, se poate. Doctorul trebuia să plece la o conferință, ajunsesem la termen, așa că a provocat travaliul cu vreo 2 zile mai devreme decât DPN-ul (data posibilă a nașterii).


Naștere nr. 1: naturală programată

Așa cum am spus mai sus, nașterea mea a fost programată. Am mers la spital  dimineața, cu gentuțele atent pregătite (una pentru mine, alta pentru bebe), manichiura făcută, inima cât un purice. De fiecare dată am ales să nasc Maternitatea Giulești din București, care deși este un spital de stat, s-a dovedit a fi de fiecare dată o alegere foarte bună. (am să fac o postare separată despre acest subiect).Am făcut controlul de rigoare, apoi am sala de nașteri, care este un salon modern, foarte curat, cu mobilier în nuanțe de alb și verde- culoare care mai îndulcește aspectul sobru de spital. Fiecare pat este ajustabil, sunt niște draperii discrete în laterală, care îți pot conferi intimitate dacă dorești. Cât aștepți în timpul travaliului te poți relaxa pe mobil sau poți să te uiți la tv, la una dintre plasmele care sunt puse în salon.

Naștere provocată: o perfuzie, apoi epidurală în coloană (nu este dureros deloc) și membranele rupte manual.

După aceste proceduri, în cazul meu travaliul a început imediat. Imi amintesc că i-am spus asistentei la scurt timp că bebe se pregătește să vină. A zâmbit și mi-a spus să mai aștept că nici măcar nu s-a instalat bine anestezia și că ar trebui să mă aștept să dureze cel puțin câteva ore. La insistențele mele, am făcut un control și da, medicul a fost chemat de urgență. În mai puțin de 15 minute, eram cu bebe Andrada (de aproximativ 3 kg) în brațe.

 


Naștere nr. 2: naturală, pe repede înainte

A doua naștere a fost mai cu peripeții.  Ajunsesem la termen și medicul meu mă programase să inducă și de această dată nașterea și urma să nasc tot natural. Dar bebe Anastasia s-a grăbit și bine a făcut, până la urmă. Cel puțin  pentru mine așa a fost mai bine, pentru că am mai scăpat de emoții și totul s-a petrecut atât de repede încât nici nu m-am dezmeticit bine și deja trimiteam poze familiei cu ea.

Era o zi frumoasa de noiembrie, cutreierasem vreo 2 mall-uri să găsim căști LOL pentru copilul mai mare, drept cadou pentru Sfântul Andrei (da, și Andradele se sărbătoresc în această zi, o să fac postare separată😊).

Seara, mă uitam relaxată la un serial și ...s-a rupt apa. S-a auzit ca un clic și atunci mi-am dat seama că trebuie să ajung repejor la spital. Soțul a ajuns în mai puțin de 20 de minute acsă, în alte 10-15 eram deja la spital. Norocul nostru pentru că stăm la mai puțin de 2 km de Maternitatea Giulești.

De când am intrat în spital și până când am născut, nu a durat mai mult de o oră. Știu că pentru fiecare femeie, această experiență este diferită. Sunt mame care până să își strângă puiul în brațe îndură ore întregi. Nu a fost cazul meu și sunt cât de poate de recunoscătoare pentru asta.

Dar să detaliez puțin: am plecat de acasă, am mers o bună bucată de drum pe linia de tramvai pentru că era oră de vârf și deja contracțiile erau dureroase. Cand am ajuns... personalul de acolo să mă îndrume cu procedurile obișnuite.... completarea formularelor, controlul, monitorizare bebe...am cam sărit peste toate. Încercam să mă relaxez și să rezist până a ajuns medicul meu. Doamna doctor era la un spectacol la Ateneu, dar a ajuns în timp record, am văzut cum a venit ca o vijelie, a îmbrăcat în 3 secunde halatul de medic ajutată de o asistentă, și-a pus mânuși și bebe Anastasia s-a auzit în câteva minute, vreo 2-3 nu mai multe...grăbită tare a fost.

Așadar o naștere fulger, ca în filme 😉. Fără anestezie de niciun fel, pentru că nu a mai fost timp și adrenalină cât cuprinde.

Ce am simțit: în timpul contracțiilor o durere puternică, însă suportabilă. Dat fiind faptul că a durat puțin travaliul nu am fost atât de externuată și nici nu m-am chinuit prea tare.

 

Naștere nr. 3: cezariană

Bebe 3, a fost băiețel și ceva mai încăpățânat decât surorile mai mari.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Magazinul Zero Waste din București - orice cumpari, nu generează deșeuri

Vacanta All Inclusive la Sol Palace, in Nessebar Bulgaria

Primul tuns s-a lasat cu lacrimi, dar doar din partea mea... de emotii! :)